1. Hasiera
  2. Operan ibilaldi bat (ikastaro presentizala eta online)
ópera

Informazioa

Edukia (aurrez aurrekoa eta online)

Bere lehen hiru mendeetan, opera mendebaldeko kulturaren ikuskizun nagusia izan zen. Baina, aurreko mendeko hasierako hamarkadetan, zinemak protagonismoa kendu zion azkenean. Garai nahasi bateko gorabeheren menpe, opera eztabaidatzen hasi zen iraganeko genero bat izatearen artean, proposamen pertsonal berritzaileekin puntualki ondua, edo genero literario eta musikalki orainaldian ainguratua. Dilema hori erabat konpondu ez dela dirudien arren, oraindik ere ikusle asko erakartzen ditu bere errepertorioaren edertasunak eta aniztasunak, bere interpreteen kalitate ukaezinak, eta eszenaratze batzuen ikusgarritasunak – probokazioa ere eragiten du –.
 

Opera-gaiak

  • Gai nagusien azterketa (gatazka historikoak, intriga politikoak eta botere-borrokak, maitasun- eta mendeku-istorioak, maitasun-korapiloak, kontakizun mitikoak, kondairak, herri-ipuinak...) eta denboran zehar izan duten eraldaketa.

Ahotsak eta pertsonaiak I

  • Lehentasunezko ahots motak eta rolen esleipena opera barrokoan eta klasikoan

Ahotsak eta pertsonaiak II

  • Lehentasunezko ahots motak eta rolen esleipena opera erromantikoan eta posterromantikoan

Ahotsak eta pertsonaiak III

  • Lehentasunezko ahots motak eta rolen esleipena XX. eta XXI. mendeetako operan

Korua

  • Bilakaera historikoa eta beste kolektibo artistiko batzuekin duen lotura.
  • Koru motak (tamainaren, ahots moten edo kantatzeko lekuaren arabera).
  • Oreka zaila eszenatokian nagusi den musika-kohesioaren eta disgregazio artistikoaren artean.
  • Alderdikeriak, cover-ak, paper txikiak: nola aukeratzen diren eta zer onura eskaintzen dizkieten koristei eta antzerkiari.

Balet operistikoa

  • Historian zehar dantza-gorputzek izan duten rolak eta horiek nahitaez sartzeak ikuskizun operistiko jakin batzuen izaera zehaztu du.

Orkestra

  • Orkestraren eta bere zuzendariaren papera ekoizpen operistiko batean.
  • Antzokian jartzearen soinu-garrantzia.
  • Afinazio motek sortutako aldaketak.
  • Tinbre- eta soinu-konbinazio ugari ditu, eta horiek nola baldintzatu duten generoaren eta kantu lirikoaren bilakaera.

Zuzendaritza artistikoa eta eszenikoa

  • Zuzendaritza artistikoa opera-antzoki batean: bere funtzioa eta eszena- eta musika-zuzendaritzekin duen harremana.
  • Eszena-zuzendaria: bere eszenaratzeak islatzen dituen generoaren ikuspegia eta fideltasun/desleialtasun «testuala». Joera nagusien eta horien protagonista nabarmenen errepasoa.

Opera eta ikus-entzunezkoen unibertsoa

  • Operara sartzeko modu berriak: 70eko hamarkadan Bergmanek edo Loseyk eskainitako ikuskizun zinematografikotik gaur egungo DVD grabazioetara edo streaming bidezko emanaldietara, generoaren oztopo eszenikoak apurtzen dituztenak ikuslearen begirada hurbilduz eta bideratuz.
  • Eszenaratzeetan monitoreak, atzerako proiekzioko pantailak eta zikloramak erabiltzea.

Antzerkia eta programazioa

  • Opera-antzerki motak eta desberdintasun horiek (denboraldi-mota, agertokia, kutxa eszenikoa edo orkestra-zuloa) programatutako ikuskizunetan duten eragina.

Muntaia operistikoa

  • Nola prestatzen den opera-emanaldi bat gaur egun: makineria eszenikoan erabiltzen den teknologiatik hasi eta ikus-entzunezko hedapen-kanalak aukeratzeraino, jantzigintza eta eszenografia, argiztapena, makillajea, mugimendu eszenikoa eta bakarlarien, koruaren eta orkestraren musika-prestakuntzako etapak barne.

Azken gogoetak

  • Ikasleek adierazitako interesetik abiatuta, hautatutako muntaia batzuei buruz hausnartzeko eta zalantzak argitzeko saioa.

Ordutegia, iraupena eta lekua

Kordoi Etxean (Aiztogile kalea 24) edo online, asteazkenean 09:30etatik 11:00etara. 2024ko otsailaren 14tik ekainaren 5era.

Jaiegunak:

  • Apirilak 3
  • Maiatzaren 1a

Prezioa

40€

Ikastaroaren garapena

Alejandra Spanuolok emana, Mezzosoprano bakarlaria, Kantuko titulu profesionala (1966ko plana) eta teknikan eta interpretazioan espezializatua.

Ikastaroa gaztelaniaz emango da, eta prestakuntza bertaratua izango da, eta aukera egongo da: «Online».


Modalitate presentzialak ikus-entzunezko euskarria izango du (PowerPoint-eko aurkezpena, unean-unean adibide musikalekin ilustratua), edukien azalpena atseginagoa eta ulergarriagoa izan dadin.

«Online» modalitatea Google Meet plataformaren bidez emango da (izena ematen duten pertsonek posta elektroniko bat jasoko dute, esteka batekin, ikastaroko saioaren egunean eta orduan konektatzeko). Ikastaro honetan sartzeko gutxieneko baldintzak Interneterako sarbidea (mugikorra, tableta, ordenagailu bat), kamera eta mikrofonoa dituen gailu bat dira.

Izen-emateak

Vital Fundazioarekin harremanetan jar zaitezkete 945776858 zenbakian edo, bestela, egoitzan bertan (aiztogile kalea 24), hutsik gera daitezkeen plazak betetzeko.