1. Hasiera
  2. Fundazioa

Fundazioa

Aurkezpena

Vital Fundazioa Arabako aurrezki-kutxen 160 urte baino gehiagoko historiaren oinordekoa da, bai eta Gizarte Ekintzak burututako lan baliotsuarena ere.

2014ko uztailean sortu zen Vital Fundazioa, kutxen lege berriari jarraikiz, Arabako Lurralde Historikoaren alde lan egiten jarraitzeko helburuarekin. Batzorde berriak, bestalde, bere jardunbidearen ardatz nagusiak ezarri zituen: gizarte-ekintza, enplegua, prestakuntza eta gardentasunean, kalitatean, berrikuntzan eta etengabeko hobekuntzan oinarritutako kudeaketa.

Vital Fundazioak, banku-fundazio den aldetik, akzio-partaidetza handia du Kutxabanken, eta akzio horien irabaziei esker eskuratzen ditu funtzionatzeko behar dituen diru-sarrerak.

Irabazi Asmorik gabeko Erakundeen Erregimen Fiskalari eta Mezenasgorako Pizgarri Fiskalei buruzko ekainaren 12ko 16/2004 Foru Araua garatzen duen Tokiko Gobernu Kontseiluaren ekainaren 12ko 22/2017 Foru Dekretuaren kariaz, mezenasgoaren lehentasunezko erakunde izendatu dute Vital Fundazioa.

Ondorioz, Vital Fundazioak garatzen dituen jarduera edo programetara dirua bideratzen duten pertsona fisikoek edo juridikoek aipatutako Foru Dekretu horretan ezarritako kenkari fiskalak baliatu ditzakete.  (Informazio gehiago : 945 064 361).

Gasteizko Udalak Gasteizko Aurrezki Kutxa sortzen du
  • 1918
    Arabako Aldundiak Arabako Aurrezki Kutxa sortzen du
  • 1990
    Bi kutxen bat-egitetik Gasteizko eta Arabako Aurrezki Kutxa ‘Vital Kutxa’ sortzen da
  • 2012ko urtarrila
    Hiru Euskal Aurrezki Kutxek Kutxabank sortzen dute
  • 2013ko abendua
    Aurrezki-kutxen eta banku-fundazioen 26/2013 Legea onartzen da
  • 2014ko ekainaren 30a
    Gasteizko eta Arabako Aurrezki Kutxaren Batzarrak banku-fundazio bihurtzeko erabakia hartzen du

Batzordea

Batzordea da Vital Fundazioaren gobernu-organo eta ordezkaritza gorena. Hortaz, Batzordeari dagokio fundazioaren helburuak betetzea eta banku-fundazioaren ondarea osatzen duten ondasunak eta eskubideak administratzea. Fundazioaren kontrola, ikuskapena eta Eusko Jaurlaritzari eta Espainiako Gobernuari txostenak bidaltzeko ardura ere berea da.

Hamabost kidek osatzen dute Fundazioaren Batzordea, eta behar beste aldiz biltzen dira erakundeak behar bezala funtzionatu dezan; gutxienez eta nahitaez, hiru hiletik behin.

• Presidentea - Jon Urresti García
  • Presidenteordea - Fernando Raposo Bande
  • José Antonio Abarca Cañadas
  • Fernando Aránguiz Mingueza
  • Monika Arbaiza Beitia
  • Pablo De Oraá Oleaga
  • Koldo Eguren Zendoia
  • Jesús María Gómez Sáez
  • Eduardo Martínez de Soria Fernández
  • Esteban Ortiz de Urbina Díaz
  • Iñigo Recio Álvarez
  • Alberto Roth Azcarraga
  • Maite San Saturnino Peciña
  • Daniel Solana Alonso
  • Adelina Uriarte Gonzalo-Bilbao

Erakundea

Vital Fundazioak mendeko hiru fundazio ditu bere organigraman:

Fundación Estadio SD

Estadio S.D. Fundazioa

1983an sortua, kirolaren kultura eta aldizkako jarduera fisikoa sustatzen du helburu. 600 jarduera inguru eskaintzen ditu, eta bere instalazioek milioitik gora sarrera izaten dituzte urtean.

Estadio Fundazioaren asmoa, halaber, kirol jasangarria sustatzen duen erakunde gisa aitortua izatea da, gizartea, ekonomia eta ingurumena zaintzen dituen eredua baita.

Fundación Sancho El Sabio

Sancho el Sabio Fundazioa

Euskal kulturari buruzko munduko Dokumentazio-zentrorik garrantzitsuenetakoa da, eta Euskal Herriko kulturaren ikerketa, datu-bilketa, babesa eta zabalkuntza xede duen bibliografia eta dokumentu-memoria du.

Fundazioaren liburutegiak monografiak, askotariko argitalpenak, argazkiak, eskuizkribuak, mapak eta familia-agiriak gordetzen ditu 1964az geroztik. Fundazioaren funtsa formatu digitalean ere badago eskuragarri.

Fundación Instituto de idomas

Idiomas Fundazioa

Hizkuntzak ikastea funtsezkoa da gure garapen pertsonal eta profesionalerako. Izan ere, hizkuntzak ezinbesteko tresna bilakatu baitira mundu gero eta globalizatuagoan. Idiomas Fundazioa 1967an sortu zen, eta orduz geroztik ingeles, frantses eta aleman ikastaroak eskaintzen ditu, ikasketa arautuak osatu eta indartzeko.

Ikastaroak batez ere 16 urtetik beherako gazteentzat dira, baina 55 urtetik gorakoentzat hastapen-ikastaroak ere antolatzen ditu. Horrez gain, aholkularitza ere eskaintzen du ikastaro, azterketa, egonaldi, truke-programa eta atzerriko lan aukeren inguruan.