1. Hasiera
  2. Node
  3. Gerra gaur eta atzo. Irudiak, narratibak eta kritikak artetik
arte

Informazioa

Edukia

1. gaia — Sarrera: Gerra gai artistiko gisa

Gerra, gizarteen sorreratik, kontatzeko, oroitzeko edo legitimatzeko moduko gertaera gisa agertzen da. Saio honetan, kontserbatutako lehen antzezpen belikoak eta horien funtzio sinbolikoak aztertuko dira.

  • Asiriar bataila-erliebeak.
  • Gai militarreko egiptoar erliebeak.

2. gaia — Antzinate klasikoa: Gerra gizalegezko bertute gisa

Gerra polisaren edo inperioaren balioaren eta kohesioaren adierazpen gisa ulertzen da. Irudiak oroitzeko eta justifikatzeko balio du.

  • Gerlarien eskulturak: Riaceko brontzeen kasua.
  • Gerrako mitoari lotutako eskultura monumentala.
  • Eskultura monumental narratiboa: Trajanoren zutabea.

3. gaia — Erdi Aroa: Gerra erlijiosoa, zalditeria eta martirioa

Indarkeria ekintza espiritual eta moral gisa interpretatzen da. Irudiak funtzio pedagogikoa hartzen du.

  • Eskultura monumentala.
  • Bingenen hildegarda: gerrako sinbologia duten ikuspegiak.
  • Ehungintza gerraren euskarri narratibo gisa.


4. gaia — Pizkunde goiztiarra: Zientzia militarra, boterea eta humanismoa

Artista ingeniari bihurtzen da eta gerrak fenomeno ia zientifiko baten forma hartzen du.

  • Leonardo da Vinci eta ingeniaritza militarra.
  • Gudu eta gerra-dispositiboen irudikapenak.

5. gaia — Errenazimendu berantiarra eta manierismoa: indarkeria morala eta psikologia

Gatazka barne-drama eta alegoria gisa adierazten da.
Miguel Angel: esklaboak eta formaren tentsioa.
Artemisia Gentileschi: Bibliako heroiak gatazkaren metafora gisa.

6. gaia — Barrokoa: Propaganda monarkikoa eta erlijio-gerrak

Barrokoko ikusgarritasunak boterea goratzeko edo justifikatzeko balio du.

  • Gerraren irudikapen monumentalak.
  • Rubens: Gerraren ondorioak.

7. gaia — Antzinako Erregimenaren krisia eta Aro Garaikidearen hasiera

Gerra sakrifizio eta herritartasun berriaren jatorri gisa interpretatzen da, sentsibilitate kritikoa ere sortzen den bitartean.

  • Neoklasizismoa: herritar-soldadua eta monumentu nazionala.
  • Anti-belizismoa eta emozioa:
    • Goya: Gerraren hondamendiak.
    • Rosa Bonheur.
    • Auguste Préault.

8. gaia — XIX. mende berantiarra eta errealismoa: modernizazioa eta kritika soziala

Irudiak dokumentatu eta salatu egiten du.

  • Gerrako argazkia: Alfred Stieglitz.
  • Bizitza zibila gatazka testuinguruetan: Berthe Morisot eta Mary Cassatt.


9. gaia — Abangoardiak eta belizismoa

Gerra makinarekin, zatiketarekin eta indarkeria modernoarekin lotzen da.

  • Umberto Boccioni eta makinaren gorespena.
  • Trauma eta gorputz zatikatua:
    • Käthe Kollwitz.
    • Natalia Goncharova.
  • Pablo Picasso: Gernika.

10. gaia — Bigarren Mundu Gerra eta gerraostea: Trauma eta memoria

Arte testimonialak genozidioa eta suntsipena jorratzen ditu.

  • Anselm Kiefer: alemaniar memoria.
  • Isamu Noguchi: biktimen monumentuak.
  • Judy Chicago.

11. gaia — Egungo gatazka globalak

Gerra zibilak, diktadurak eta prozesu kolonialak, memoriaren ikuspegitik berrikusiak.

  • Doris Salcedo.
  • Shirin Neshat.
  • Wangechi Mutu.
  • Alfredo Jaar.
  • Nahitaezko migrazioak eta indarkeria garaikidea:
    • Ai Weiwei.
    • Mona Hatoum.

Ordutegia, iraupena eta lekua

Kordoi etxean edo online (Aiztogile 24) ostiralak 10:00-11:30. 2026eko otsailaren 6tik ekainaren 5era.

Días festivos:

  • 20 mar
  • 3 eta 10 api
  • 1 mai

Prezioa

45€

Ikastaroaren garapena

Irakaslea: Ricardo Garay Osma, UPV/EHUko Artearen Historian lizentziatua.

Online prestakuntza Google Meet plataformaren bidez emango da (izena eman duten pertsonek mezu elektroniko bat jasoko dute esteka batekin, ikastaroaren egunean eta orduan konektatzeko). Ikastaro honetan sartzeko gutxieneko baldintzak interneterako sarbidea duen gailu bat (mugikorra, ordenagailu bateko tableta), kamera eta mikrofonoa dira.

Izen-emateak

Izena urtarrilaren 15etik aurrera eman daiteke, edo plazak agortu arte:

  • Zuzenean Vital Fundazioaren egoitzan (Aiztogile kalea 24, kordoiaren etxea)
  • Online, urtarrilaren 15ean bertan 08:30ean aktibatuko den web-formulario honen bidez:

* Web-orrian 08:30ak baino lehen sartuz gero, orria freskatu, eguneratu eta formularioa ager dadin.