2. 'Ikustera eman – Paisaiak 1999-2020' erakusketa
Expo Xabier Agirre

Vital Fundazioa erakusketa-zentroak Xabier Agirre margolari gipuzkoarraren margolan sorta bat bilduko du aurrera. 'Ikustera eman – Paisaiak 1999-2020' izenburupean, egilearen ikuskerak ikusi ahal izango dira, ingurunetik edo bidaietatik aukeratzen dituen ikuspegiak. Otsailaren 5era arte egongo da zabalik.

Erakusketa egutegiari jarraituz, Vital Fundazioa erakusketa-zentroak pintura erakusketa inauguratuko du gaur, Xabier Agirre Bergarako margolariak protagonismoa izango duelarik. Hain zuzen ere, azken hogeita bat urteetan margotutako koadro sorta batek osatzen du erakusketa, eta, horri esker, publikoak bere lan egiteko moduaren ikuspegi nahiko zabala izango du.

'Ikustera eman – Paisaiak 1999-2020' erakusketan, batez ere, paisaiak eta Agirreren ikuskerak ikusi ahal izango dira, ingurunetik edo bidaietatik aukeratzen dituen ikuspegiak. Lur-eremuak, urrunak, zuhaitzak, ibaiak, mendiak, eraikuntzak, zeru anitzak eta hodeiak. Bere koadroetan ez da figurarik agertzen, paisaia hauetan giza jardueraren aztarnak agertzen diren arren. Bere lanetan, gauzak identifika daitezke, baina kolorearen izaera ez da oharkabean pasatzen. Agirreren lanaren beste ezaugarrietako bat bere pintzelkadaren enpastea eta taxua da, eta hori oso kontuan izan du beti. Hori dela eta, olioa da erabiltzen duen materiala, hamaika aldaketa eta doikuntza eskaintzen baitizkio.

Paisaiak margotzeak gaur egun zer zentzu duen galdetuta, hauxe erantzun du: "Geratzen zaigun munduari buruzko irabazia ematen du. Mundua ikuskera, memoria eta 3 hitzetan esaten den zerbait bezala ulertuta, baina garrantzi ikaragarria duena; ikustera eman".