2. Filosofia
Filosofía

Programa

Gaur egungo filosofiak eta pentsalariek bizitzaren, gizartearen, politikaren, existentziaren zentzuaren, naturaren eta kosmosaren, balio etikoen, ezagutzaren eta zientziaren funtsezko gaiak eta arazoak birplanteatzen dituzte. Konponbideei buruz hausnartuz eta proposamenak aztertuz, haiekin hitz egingo da, eztabaida kritiko baten bidez, eta eztabaida hori ikastaroko ikaskide guztiekin partekatuko da.

Gaurkotasun osoko gaiak aztertuko dira, eta, gizakiak garelako, denok filosofoak garenez, azterketa eta hausnarketa horrek eta gai horiei buruzko iritzien kontrasteak gure gogoaren horizontea zabalduko du. Teoria filosofiko garaikideak ezagutzeaz gain, hausnarketa kritiko eta partekatu horrek biziago eta aktiboago egoteko balioko du, pertsona eta herritar gisa eragiten diguten arazoei modu teoriko eta praktikoan aurre eginez.

• AURKEZPEN OROKORRA: zer da filosofia? Zertarako balio dezake? Zer harreman duzu zientziarekin, erlijioarekin, bizitzarekin, gizartearekin eta, oro har, gizakiarekin? Filosofia, zentzu kritikoa eta ekintza praktikoa.
  • MUNDU KONTEMPORANEOARI BURUZKO Hausnarketak: gure garaiaren ezaugarri nagusiak, landuko ditugun filosofoen gaurkotasuna ulertzeko sakoneko oihal gisa.
  • MAESTROS DE LA SOSPECHA: «Carlos Marx, Friedrich Nietzsche eta Sigmund Freud: garai horretara arte ezarritako errealitatearen kontzepzioari buruz susmatu zuten hiru pentsalariak dira». Hirurek markatu dituzte pentsamendu garaikidearen eta gaur egungoaren ezaugarriak, eta gakoak dira gure mundua ulertzeko
  • CARLOS MARX: XIX. mendeko ezaugarri ekonomiko, sozial eta kulturalak. «Marxi buruzko datu biografikoak .» Bere garaiko pentsamenduaren eraginak eta kritikak. Humanismo marxista eta alienazioa, materialismo historikoa eta materialismo dialektikoa.
  • FRIEDICH NIETZSCHE: Nietzscheren nortasuna, bizitzaren balioa, moral tradizionalaren kritika eta balioen transmutazioa, metafisikaren eta ezagutzaren teoriaren kritika, Jainkoaren heriotza eta nihilismoa, boterearen nahia, gaingizakia eta betiereko itzulera.
  • SIGMUND FREUD: Freuden biografia eta lanak, psikoanalisia metodo terapeutiko eta ikerketarako metodo gisa, inkontzientea eta horretara iristeko bideak, ametsak, haren interpretazioa eta legeak, sexualitatea gure bizitzaren oinarri gisa, psikismoaren egitura: «Hori», «Ni» eta «gainditu», defentsa-mekanismoak, subjektibotasunaren kontzepzio berriaren inplikazio filosofikoak, artearen ikuspegi moralaren inplikazioak, filosofikoaren eta erlijioaren inplikazioak:
  • POSITIBISMOA: Augusto Comte, Stuart Mill eta Spencerrek XIX. mendean garatu eta neopositibismoa deiturikoak XX. mendean aldakuntzekin jarraitzen duen positibotasunari, egiazta daitezkeen gertaerei, lotzen zaion pentsamendu zientifista garatzen du.
  • FENOMENOLOGIA (Husserl) ETA EXISTENTZIALISMOA (Heidegger eta Sartre): gizakia, bere kontzientzia eta existentzia beti problematikoa eta bizitzaren eta heriotzaren askatasunaren eta zentzugabekeriaren arazoak lehen planora igarotzen dira.

Ordutegia, iraupena eta lekua

Kordoi Etxean (Aiztogile kalea 24) edo online, astearteetan eta ostegunetan 9:30etik 11:00etara. 2022ko urriaren 4tik 2023ko otsailaren 7ra.

Jaiegunak: azaroak 1 - Abenduak 6,8,27,29 - Urtarrilak 3 eta 5

Prezioa

Ikastaroaren garapena

Mikel Askunze Filosofian lizentziatutako irakasle katedradunak emango du tailerra.

Gai guztiak azalpen erraz eta ulergarrien bidez landuko dira, PowerPointeko diapositibekin, bideoekin eta ikus-entzunezko hainbat baliabiderekin batera.

Izen-emateak

Ikastaro honetarako izen-ematea web orri honetan edo Vital Fundazioaren egoitzan (Aiztogile kalea 24) egin daiteke 2022ko irailaren 7tik 16ra 8:30etatik aurrera edo plazak agortu arte.

Plaza osoen kasuan, Vital Fundazioarekin jar zaitezkete harremanetan 945776858 telefonoan edo egoitzan bertan (Aiztogile kalea 24), itxaron-zerrenda egiteko.

LEKU PRESENTZIALIK EZ!