2. 'Ez bilatu argia' erakusketa
Aitor Rentería

Vital Fundazioa erakusketa-zentroan 'Ez bilatu argia' erakusketa ikusgai izango da aurrera. Aitor Renteria artistaren erakusketa da eta, besteak beste, isiltasuna, hutsunea, isolamendua eta intenporalitatea ditu ardatz, eta piezen bi eta hiru dimentsioen artean jokatzen du. Otsailaren 4ra arte bisitatu ahal izango da eta sarrera doakoa izango da.

Erakusketa honetan, Aitor Renteriak azken urteotan landu dituen hainbat serieren bukaera diren lan sortu berriak bildu ditu. Bestalde, bi dimentsioko pintura hutsa baino joera tridimentsionalagoa edo eskultorikoagoa duten beste mota bateko lanen hasiera ere bada. Bere lana isiltasuna, hutsunea, isolamendua edo intenporalitatea bezalako kontzeptuetan oinarritzen da, eta pinturaren, kolorearen eta formaren alderdirik funtsezkoenetan zentratzen da, abstrakzioa eta figurazioa bereizi gabe. Gainera, hainbat teknika erabiltzen dira: akrilikoa, akuarela edo klarionak, zenbait euskarrien gainean, esaterako papera, zura, aluminioa edo metakrilatoa.

Erakusketa Vital Fundazioa erakusketa-zentroan egongo da ikusgai otsailaren 4ra arte, eta 'Ez bilatu argia' izena jarri dio egileak. Erakusketaren bidez galdera hau egiten du: "Zergatik bilatu argia koadro batean? Zergatik irudikatu espazioa gainazal lau batean? Zein da bi dimentsioko lan baten eta hiru dimentsioko lan baten arteko muga? Edo, zergatik gailentzen da grisa? ". Azken urteetan egindako piezak bildu ditu erakusketa horretan. Azaldu bezala, "Hasiera eta amaiera puntua da aldi berean, serie batzuk agortuta daudelako eta beste batzuk jaio berriak direlako.

Honaino ekarri dituen prozesuak, asmatze baino akats gehiagorekin eta itxaropena baino ilusio handiagoarekin, obra autonomoak sortu nahi izan ditu, autoerreferentzialak, behatzaileari ez beste inori jotzen diotenak, eta horri arreta pixka bat eskatzen diote osoak izateko". Zentzu horretan, Renteriak uste du "arintasunaren, hutsunearen, isiltasunaren edo intenporalitatearen artean flotatzen saiatzen diren lanak direla, mugen inguruan jolasten dutenak, bi eta hiru dimentsioen artean, ikusten denaren eta ikusten ez denaren artean, alde honen eta bestearen artean".

Aitor Renteria (Donostia 1967) pinturatik abiatuta diziplina anitzeko bokazioa duen artista da, eta, horren ondorioz, zenbait performance sortu ditu, Bilboko BiAD 2019an egindako 'Soinu margotuak' esaterako, edo Euskal Akuarelisten Elkarteko tailerretako arduraduna izan da. Euskal Herriko Unibertsitatean Artean graduatua, Pintura eta Arte Grafikoa espezialitatean, Telekomunikazioetako Ingeniari Tekniko lanbidea zuenez, bere jarduera artistikoari berandu ekin zion. Erakusketa ugari egin ditu (Sevillako World Trade Center, Bilboko Itsas Museoa, Finlandiako edo Mexikoko Akuarelako Bienalak, etab.) eta bere lanak sari eta aipamen ugari jaso ditu (López Villaseñor, Manzanares Hiria, Gijóngo Jovellanos Ateneoa edo Bartzelonako Museo Olinpikoa, besteak beste).