1. Hasiera
  2. Enrike Solinís, lautea
Astearte Musikalak

Informazioa

Astearte Musikalek kultura arabiarreko eta errenazentista-barroko europarreko musika-tresna erregean ardaztutako proposamena eskainiko dute bihar, lautean ardaztutakoa, hain zuzen ere. Enrike Solinís-en eskutik, lau musika-etaparen bitartez, musika-tresna horren bidaia deskribatuko duen errezitala eskainiko du, Ekialde Hurbileko laute inprobisazioetatik abiatuta. Sarrerek 8 euroko prezioa izango dute eta Vital Fundazioa aretoan bertan eros daitezke, emanaldia hasi baino ordubete lehenagotik aurrera.

Bilbon sortu zen, Enrike Solinís antzinako musikaren birtuosoa da. Gitarra nazioarteko lehiaketa askotan saritua izan da eta talde ospetsuekin lankidetzan aritu izan da, hala nola Hesperion XXI, Le Concert de Nations eta Capella Reial de Catalunya, Jordi Savall-en zuzendaritzapean, edo Concerto Vocale eta Akademie für Alte Musik René, Jacobs-en zuzendaritzapean, besteak beste.

Euskal Barrokensemble taldearen sortzaile eta zuzendaria, 2013an bere lehenengo diskoa aurkeztu zuen, “Colores del Sur, baroque dances for guitar” eta salmenta eta kritika arrakasta handia izan zuen. Leo Brouwerrek, musikagile, gitarra-jotzaile eta orkestra zuzendari kubatarrak,  hitz hauek idatzi zituen diskoaren hitzaurrean: «Enrike Solinís maisu gaztea Jordi Savall handiarekin batera jotzen entzun nuen lehendabiziko aldiz. Beste behin, urteak geroago eta bere talde propioa zuela, berriz ere harritu ninduen, orduko hartan solista aritu zenean. Solinís-ek maisuki interpretatzen ditu Gaspar Sanz, Murcia, Kapsberger, Scarlatti eta ia ezinezkoak diren anonimoak. Bere ideia aberastasunaren isla leiala da, eta nire diagnosia erraza da: kultura zabala, dena entzun, dena irakurri eta dena begiratzean oinarritua. Musikari profil hori ez da ohikoa, arretaz nahiz gozamenez entzun behar da. Entzun dezagun».

Taldearen bigarren diskoa, 2015ean argitaratua, “Euskel Antiqva, le legs musical du Pays Basque”, ikerketa eta bilketa lan luzearen emaitza izan da. Euskal Herriaren musika eta literatura ondarea aztertzen duen lana da, eta Jordi Savall musikologoak aukeratu duena «bere musika interesagatik, errepertorioaren garrantziagatik eta bere proposamenaren originaltasunagatik». Jordiren hitzetan: “Enrike Solinísen talentuak eta sentsibilitateak bizitasunez eta emozioz beteriko musikaren bitxiak deskubritzen dizkigu, musika kulturaren muinera hurbiltzen gaituztenak”.

“El Amor Brujo; Esencias de la música de Manuel de Falla” (2017) Solinísen azken lan diskografikoak musika tradizionalak eta egileenak interpretatzeko proposamen berria planteatzen digu (Rodrigo, Falla edo Scarlatti, besteak beste), errepertorioa edozein egile eta garaira zabalduta. Publikoak eta nazioarteko kritikak berriz ere aipatu eta txalotu dute lan berri hori, mota desberdinetako aldizkari eta komunikabide askotan.

Interpretatuko duen errezitalak Tendrement (Lautearen historia bat) du izenburu, eta musikaren bitartez deskribatzen du kultura arabiarrean eta errenazentista-barroko europarrean errege zen musika-tresnaren, hau da Lautearen, Ekialdetik Europarako bidaia. Bidaia horrek 4 musika-etapa igarotzen ditu, Ekialde Hurbileko laute-musika inprobisazioetatik, Cantemir-en zientzia-liburuan jasotakoak Frangistan-erako bere bidaian (Europa), penintsulako pabana musikalen kolore Andaluzitik igarota, gero Europa Nordiko osotik ibiltzeko.

Tendrement, A History the Lute

Kaioa I & II

Georg Friedrich Händel (1685-1759)           Kalejira HWV 423

Musika zikloaren balorazioa

Vital Fundazioan 'Astearte Musikalak' gure ganbera zikloari buruz duzun iritzia eta iradokizunak jakin nahi ditugu. Nahi baduzu, bete ezazu jarraian aurkituko duzun galdetegia.

Astearte Musikalei buruzko galdetegia