2. 'Dalí, año Dantesco' Erakusketa
Expo Dalí

Dante Alighieri infernuari buruzko deskribapen literario guztiz beldurgarria egin zuen lehen artistetako bat izan zen, Salvador Dalí bezalako katoliko superstizioso eta eszentriko batentzat erakargarria izan zen kontakizun epiko bat. Idazlearen heriotzaren 700. urteurrenean, Vital Fundazioak bat egin du Europako hainbat hirirekin hori ospatzeko, eta 'Dalí, urte danteskoa' erakusketaren eskutik egingo du.

Ehun bat lanen bidez, Dalik, Surrealismoaren gurasoetako batek, Paradisua, Purgatorioa eta Infernuan zehar bidaiatu zuen (olerkiaren hiru kantu horietatik 33 eta sarrerarako beste bat) ikuslea bere mundu paregabera hurbilduz, irudi onirikoz betea. Erakusketak Fernando Martinez de Viñaspre du komisarioa, eta berak egin du erakusketaren diseinua ere.

1957. urtean, Dante Alighieriren jaiotzaren 700. urteurrena zela-eta, artista katalanak 'Komedia Jainkotiarra/La Divina Comedia' irudiztatzeko sortu zituen ehun xilografia inguru dira. Hala ere, atzerriko egile baten hautaketa horrek polemika handia eragin zuen Italian, eta, azkenean, alde batera utzi zuten aukera hura. Hala ere, Dalik bere lanarekin jarraitu zuen eta, bost urtez, ehun akuarela inguru marraztu zituen eta xilografiako plantxetara transferitzeko prozesua gainbegiratu zuen. Horien bidez, sei liburuki ilustratu ziren Dante Alighieriren testua frantsesera itzulita, hortaz, Komedia jainkotiarra/La Divina Comediaren ilustratzaile izatera iritsi zen Dalí, Botticelli, Miguel Angel edo, berriki, Miquel Barceló bezalako maisu handiekin batera.

Dalík Danteren lanari buruz duen ezagutza sakonak, lan-segida hori, joan den mendeko lan ilustratu garrantzitsuenetako bat izan dadila eragin du, non, gainera, artistaren ikuspegi surrealistaren garrantzia nabarmentzen den.