2. 'Agatha' Erakusketa
Expo Agatha

Agatha Ruiz de la Pradak, gure herrialdeko sortzaile original eta emankorrenetako bat, bere 40 diseinu adierazgarrienak, kartelak, binilozko alfonbrak, Kiko Alcazarrek egindako argazkiak eta desfileetako bideoak biltzen ditu erakusketarako. Apirilaren 11ra arte egongo da ikusgai.

Vital Fundazioa erakusketa-zentroa kultura eremu erreferentea da gure lurraldean, bere laginen kalitateagatik, eta modaz jantziko da, bere ateak diseinuari eta abangoardiari irekiz, Agatha Ruiz de la Prada nazioarteko erreferentearen eskutik. Erakusketa osatzen duten piezak diseinatzailearen ibilbide luze eta finkatuko une ezberdinetako lagunak dira, geometriaz eta kolorez beteriko unibertso berezia sortzen jakin baitu, modaren mugak gaindituz, artera bere adiera sakonenean iritsi arte.

Marisa Oropesak eta Fernando Martínez de Viñasprek -azken horrek erakusketa-diseinua ere egin du- komisariatutako erakusketa hori Vitoria-Gasteizerako egin da bereziki, eta aukera aparta da Agatha Ruiz de la Pradaren (Madril, 1960) unibertso koloretsura hurbiltzeko. Laurogeiko hamarkadatik lan artistiko geldiezinari eutsi dio. 'Movida madrileña' delakoaren urteetan hainbat kultura ekitalditan parte hartzen zuen, modan ez ezik, bere marrazkiak ere hainbat galeriatan erakusten zituen eta, laurogeita hamarreko hamarkadatik aurrera, bere markarekin lizentziak sortzen hasi zen, bitxiak, mahai-zapiak, azulejoak edo pijametatik hasi eta multinazional batentzat diseinatu berri dituen maskaretara iritsi arte. Maskara horiek salgai jarri ziren lehenengo egunean agortu zirela esan beharra dago.

Vital Fundazioa erakusketa-zentroan bere soineko adierazgarrienetako berrogei, kartelak, bere azken lankidetza industriala, Kiko Alcazarrek egindako argazki sorta eta bere desfileen bideoak ikusi ahal izango dira.

Bere soinekoak pieza bakarrak dira, artelanak berez, eta denboran zehar bere nortasuna sortzeko gai izan da, bere kezkak merkatuko arauen aurretik jartzen dituen estilo ezagun eta oso berezia. Zentzu horretan, "Artistaren soinekoekin erakusketa bat egitea ez da harritzekoa, bere sorkuntzak pasarelatik museo batera inolako zailtasunik gabe pasa daitezkeelako, igarotze hori naturala baita", dio Oropesak.

Beltza izan ezik, tonu guztiak hartzen dituen paleta kromatikoa erabiltzen du, materialak eta motiboak menderatzen ditu, hala nola bihotzak, hodeiak, izarrak edo loreak, eta horrek mundu irreal eta baikorragora eramaten gaitu. Kolorea tresna bat da, asmo jakin batekin erabiltzen du, ez ausaz, ez nahierara. Bere sorkuntzek ezagunak zaizkigun formaz eta kolorez gainezka egiten duten mundu batera hurbiltzen gaituzte, baina ohiko testuingurutik eta errutinatik aterata. Horrela, lore batek naturan egoteari uzten dio gure armairuetan sartu eta eguneroko bizitzarako jantzi bihurtzeko. Formalki ezarritakotik harago ikusteko gaitasun horrek, hain zuzen, bihurtzen du benetako berritzaile.

Iturri ugaritatik edaten du, baina, zalantzarik gabe, nagusiena natura da: loreak, zuhaitzak, hodeiak, izarrak, ortzadarraren koloreak… Forma geometrikoetan ikertzen du eta lerroek hiru dimentsio izatea eragiten du, baita bola edo zirkulu batzuek gorputza estaltzea ere. Formen jolas horretan espazioa ere inplikatuta dago.

Formetatik eta koloreetatik haratago, Agatha Ruiz de la Pradaren estiloa ezagutzen laguntzen digun beste gakoetako bat materialak nola menderatzen dituen da. Erabiltzen dituen ehunak, askotan, benetako esperimentuak dira, eta, belusaz, hariaz, zetaz edo kotoiaz gain, aukera gehiago daudela erakusten digu berak. Horrela, beren desfileetan plastikoak edo alanbreek betetzen dituzte pasarelak, elementu oro eralda daitekeela erakusteko.

Perun, Txilen, Panaman, Mexikon, edo Portugalen kritika eta publiko arrakasta handiz aurkeztu ondoren, lehenengo aldiz Vitoria-Gasteizen 'Agatha' izango da ikusgai, gaur hasi eta apirilaren 11ra arte, Vital Fundazioaren erakusketa-zentroan (Posta kalea 13-15). Asteartetik larunbatera 18:00etatik 20:30era eta igande eta jaiegunetan 12:00etatik 14:00etara eta 18:00etatik 20:30era. Sarrera doan da.